Met oog voor de leerling, in het hart van de stad - Welkom op het Sint-Maartenscollege

Van harte welkom op de aanmeldpagina van het Sint-Maartenscollege. Hier kunt u uw kind aanmelden voor een van onze opleidingen. U kunt uw kind maar voor één school en één opleiding inschrijven. Dubbele inschrijvingen bij diverse scholen of diverse opleidingen zijn niet mogelijk.

Het formulier is opgedeeld in een aantal stappen en het invullen neemt een kleine 10 minuten in beslag. Zorg ervoor dat u de volgende gegevens paraat heeft:

• Studiekeuze en schooladvies;
  • Basisonderwijs: adres en contactpersoon van de basisschool;
  • Gegevens over de leerling (let op: ook het burgerservicenummer (BSN) van de leerling)
  • Als het kind niet in Nederland is geboren, heeft u ook een datum van aankomst in Nederland nodig;
  • Gegevens over de ouder(s)/verzorger(s) en gezinssamenstelling;
  • Medische gegevens en NAW-gegevens van de huisarts;
  • Bij wie wil de leerling in de klas zitten?

In welke brugklas komt mijn kind?

• Leerlingen met een kader/tl advies zijn, na akkoord van de centrale toelatingscommissie*, welkom in een mavo brugklas.
  • Leerlingen met een tl advies zijn welkom in een mavo brugklas.
  • Leerlingen met een tl/havo advies zijn welkom in een havo brugklas.
  • Leerlingen met een havo advies zijn welkom in een havo brugklas.
  • Leerlingen met een havo/vwo advies zijn welkom in een atheneum brugklas.
  • Leerlingen met een vwo advies kunnen kiezen tussen atheneum en gymnasium.

In alle gevallen beslist de plaatsingscommissie van het Sint-Maartenscollege over de definitieve plaatsing. Dit gebeurt in overleg met de basisschool.

* De toelating van leerlingen met een kader-tl advies kan worden voorgelegd aan de centrale toelatingscommissie, waarin de verschillende scholen in Maastricht vertegenwoordigd zijn. Deze commissie neemt een besluit over de definitieve plaatsing en adviseert u welke school het beste past bij uw kind.

Technasium als keuzevak voor havo-, atheneum- en gymnasiumleerlingen

Het Sint-Maartenscollege is een Technasium school en geeft daarom, naast het reguliere programma, het keuzevak Onderzoeken en ontwerpen (O&O) aan. Leerlingen die zich aanmelden voor onze havo-, atheneum- of gymnasiumafdeling, krijgen de mogelijkheid zich op te geven voor dit keuzevak. Deze keuze wordt op een later moment in de aanmeldprocedure gemaakt en komt dus nog niet in dit aanmeldformulier aan de orde. Leerlingen die niet voor het Technasium kiezen, krijgen extra aanbod in de creatieve vakken. Meer informatie over het Technasium vindt u op onze website.

Aan het einde van het formulier krijgt u een samenvatting van de gegevens die u heeft ingevuld. Controleer de gegevens goed en klik dan op Mijn kind aanmelden.

NB: Indien uw kind geen Nederlands BSN heeft, kunt u een mail sturen naar s.heiliger@stichtinglvo.nl, waarna u een aanmeldformulier per mail zult ontvangen.